גרה בחולון? מפרגנת לך משלוח חינם בחולון בלבד בהזמנות מעל 100 ש"ח - בהזמנה יש לבחור איסוף עצמית

5 חומרים מסוכנים בקוסמטיקה שכדאי לך להמנע מהם

פורסם ע"י Sharona Rapaport בתאריך

קוסמטיקה תעשייתית מסחרית, מיוצרת באמצעות כימיקלים סינתטיים, חומרים משמרים וריחות מלאכותיים. בעוד שהמוצרים האלה זמינים, זולים ונגישים בכל חנות, הם כוללים סכנה פוטנציאליות לבריאות שלך.

אחד מהחששות הגדולים ביותר עם קוסמטיקה תעשייתית הוא נוכחותם של כימיקלים מזיקים. רבים מהמוצרים הללו מכילים מרכיבים אשר נקשרו למגוון בעיות בריאותיות

על פי המשרד לאיכות הסביבה של ארה"ב,  נמצאו בדם וברקמות השומן של אנשים, שאריות של כ 400 סוגים שונים של כימיקלים רעילים, שמקורם במוצרי הטיפוח, הקוסמטיקה, או המזון

לכימיקלים האלה יש סיכוי גבוה מאוד לגרום לתופעות לוואי משמעותיות מאוד שברוב במקרים לא מקושרות למקור שלהם
הסיכוי להיפגע ממוצרי קוסמטיקה וטואלטיקה הוא גדול מאוד, בעיקר בגלל השימוש ארוך הטווח במוצרים האלה למשך שנים רבות.

המוצרים האלה כוללים יותר מ- 100 רכיבים מסרטנים וכ- 15 רכיבים המשבשים את המערכת ההורמונלית.

לפי קרן הבריאות של ניו יורק, אמריקאים נחשפים על בסיס יומיומי לרבים מ-80,000 הכימיקלים המשמשים כיום בארצות הברית - מעטים מהם נבדקו כראוי עבור השפעותיהם על הבריאות.
גוף הולך וגדל של עדויות מדעיות מראה שאפילו המינון הקטן ביותר של כמה כימיקלים עלול להזיק, כולל אלו המצויים במוצרים מסחריים כמו קוסמטיקה, מוצרי טיפוח, מוצרי ניקוי ומוצרי ילדים.

 יומיומיים.ה- FDA מצא, כי חברות קוסמטיקה רבות לא עורכות בדיקות בטיחות ואילו שבצעו הבדיקות מסרבים לעדכן את ה- FDA לתוצאות הבדיקות.

כשאתן רוכשות קוסמטיקה, או מוצרי טיפוח שימו לב לרשימת הרכיבים הבאה:

1. פרבאנים - Parabens

פרבנים הם משפחה של אסטרים סינתטיים של חומצה p-hydroxybenzoic החולקים מבנים מולקולריים דומים ונמצאים בשימוש נרחב בתור חומרים משמרים. הם נמצאים במגוון רחב של מוצרים, החל מקרמים ועד תחליבי רחצה ושמפו. 

ישנם מספר פרבנים שונים, ניתן לזהות אותם ברשימת הרכיבים בשמות הבאים:

methylparaben, ethylparaben, propylparaben, butylparaben, heptylparaben, isobutylparaben, isopropylparaben and benzylparaben

תרכובות פראבן, נמצאו כמשפיעות על רמות האסטרוגן, מה שעלול להשפיע על בריאות הרבייה הנשית התוצאות נתמכות עוד יותר על ידי מחקר חדש מצא קשר בין תרופות אנטי-מיקרוביאליות ותוצאות לידה שליליות בילודים. ממצאים אלה תואמים גם לנתונים של בעלי חיים וכתוצאה מכך לרעילות התפתחותית ורבייה.

קיימים חומרים משמרים הרבה יותר בטוחים; בדרך כלל תמצא אותם במוצרים טבעיים או אורגניים.

2. Sodium laureth sulphate (SLeS) and sodium lauryl sulphate (SLS)

נתרן לאוריל סולפט הוצג בעולם לפני יותר מ-60 שנה כחומר מתחלב וכחומר ניקוי, הוא נמצא במוצרי קוסמטיקה רבים, במיוחד בשמפו, תחליבי רחצה ומשחות שיניים.

מחקרים מצביעים שהגירוי בעור מחומרים פעילי שטח נובעים במבנה הסולפט, SLS הוא חומר שנוטה לגרות מאוד את העור והעיניים 

היכולת שלו להסיר שומנים בשכבה הפנימית של העור פירושה שהוא חודר עמוק יותר לתוך השכבות של העור ויכול לגרום לתגובות חיסוניות.

 SLS הוא אחד מפעילי השטח הזולים והחזקים ביותר בשימוש בטיפוח העור, הוא גם אחד המגרים ביותר. בניסיון לעשות אותו פחות מגרה, כימאים יצרו SLeS פעיל שטח חדש  שאכן פחות מגרה את העור, אבל מזוהם באופן קבוע בתוצר לוואי מסרטן של התגובה הכימית.

 בנוסף, ידוע ש-SLS ו-SLeS מעוררים תגובות עור כמו דלקת עור  או עלולים לגרום לדלקת. למרות שמשחות רבות משמשות לעתים קרובות בטיפול בהפרעות עור דלקתיות כגון אקזמה, משחות אלו עלולות גם לגרום לגירוי העור בגלל נוכחותם של חומרים פעילי שטח שנוספו כמייצבים.

3. שמן מינראלי - Mineral oil

שמן מינרלי הוא תוצר לוואי של זיקוק נפט גולמי בייצור בנזין ומוצרי נפט אחרים. הוא זול מאוד, בעל חיי מדף ארוכים והוא גם חומר מרכך יעיל למדי. בשל יתרונות אלו לתעשיית הקוסמטיקה הוא נמצא בשימוש נרחב במוצרי טיפוח למשל בקרם גוף, קרמים לפנים ושפתונים.

הוא יוצר על העור שכבה אטומה שפוגעת בספיגת החמצן דרך העור ופוגעת ביכולת הגוף להפריש רעלים החוצה. מה שגורם לעור לפתח יובש, רגישות, אלרגיות והזדקנות מוקדמת.

ניתן למצוא שמנים מינרליים בכמה שמות שונים:

paraffinum liquidum, paraffinum, cera microcristallina, petrolatum, mineral oil or paraffin waxes.

ישנן אלטרנטיבות הרבה יותר טובות - שמנים צמחיים הם מרככים נהדרים, הם מכילים חומצות שומן מועילות, ויטמינים ונוגדי חמצון, בנוסף הם בטוחים לחלוטין לשימוש גם על השפתיים

4. ריחות, בשמים Fragrance 

כולנו אוהבים את הריח המושך של מוצרי קוסמטיקה, למרבה הצער, ברשימת הרכיבים ניחוחות רשומים רק כ'ריח' (Fragrance) או 'פרפיום' (parfum) על התווית, אך הם תערובת מורכבת של כימיקלים רבים, שאינם נחשפים. זה עורר כמה חששות מכיוון שדווחו תופעות לוואי של חומרים אלה הקשורים לרגישות בעור, פריחות, דרמטיטיס, שיעול, התקפי אסטמה, מיגרנה וכו'.

קשה לדעת אם מוצר מכיל ניחוח סינתטי או שמנים אתריים טבעיים, מאחר וניתן לרשום את שניהם כבושם על התווית (חברות אינן חייבות להצהיר באילו שמנים אתריים הן משתמשות אם הן לא רוצות). עם זאת, חברות נוהגות לשים סימן כוכבית למילה פרפיום ולכתוב משהו כמו "משמנים אתריים טבעיים" בהערות תחת רשימת INCI. 

ניחוחות רבים, טבעיים וסינתטיים כאחד, מכילים אלרגנים אשר על פי חוק נדרשים לרשום בסוף רשימת הרכיבים. דוגמאות אופייניות הן לינאלול, לימונן, ציטרונלול, בנזיל בנזואט, בנזיל אלכוהול וכו'. אם הם מגיעים משמנים אתריים, כמעט תמיד יש להם סימן כוכבית לידם והערה "*משמנים אתריים טבעיים" נמצאת מתחת לרשימת הרכיבים .

כדי ליהנות מריח נעים במהלך שגרת הטיפוח שלך, בחרי במוצרים בניחוח קל עם שמנים אתריים טבעיים ועדינים.

5. פורמלדהיד FRP Formaldehyde releasers 

חומרים משמרים משחררי פורמלדהיד (FRPs) משמשים במוצרים רבים כדי לסייע במניעת זיהום מיקרוביאלי. יכולת שחרור הפורמלדהיד שלהם הופכת אותם לאלרגן פוטנציאלי ולחומר רעיל לבני אדם. פורמלדהיד בקוסמטיקה ידוע כגורם לתגובות עור אלרגיות ופריחה אצל אנשים מסוימים.

בעת בדיקת FRPs חפשו מרכיבים הנקראים

Imidazolidinyl urea, DMDM hydantoin, diazolidinyl urea, methenamine ו-quarternium-15.

 ישנן יותר ויותר חלופות בטוחות יותר לשימור קוסמטי זמינות, הן נמצאות בדרך כלל במוצרים אורגניים מוסמכים, שבהם אסורים FRP.

חומר נוסף שהוא לא הוכח כמזיק אבל בהחלט כדאי להמנע מהשימוש שלו הוא סיליקון.

6. סיליקונים Silicones

סיליקונים הם פולימרים עשויים סינתטית מאטומי סיליקון וחמצן. יש להם תחושת יבשה אבקתית ייחודית עם החלקה מדהימה על העור, זו הסיבה שהם המרכיבים העיקריים במייקאפ ובאיפור. משתמשים בהם גם בקרם לחות וחמאות גוף מאחר והם מפחיתים את תחושת השמנוניות על העור. סיליקונים פופולריים גם במוצרי טיפוח לשיער, הם מזינים ופורמי קשרים, בנוסף הם מספקים ברק.

 מלבד לגרום לעור להרגיש חלק כמשי, אין להם יתרונות אחרים עבורו (כמו חידוש נוגדי חמצון וויטמינים) - הם גורמים לעור להיראות בריא יותר, אבל זו רק השפעה זמנית, הם לא מזינים את עור. הם יכולים לגרום להצטברות שומן על הקרקפת.

סיבה נוספת שאולי תרצו להימנע מסיליקונים היא העובדה שמכיוון שהם אינם מתכלים, הם מהווים בעיה לסביבה עקב הצטברות ביולוגית.

 ישנם כמה סוגים שלהם, אבל ניתן לזהות את שמותיהם, המסתיימים ב

-"-cone" או "-siloxane": Dimethicone, Methicon, Trimethicone, Cyclomethicone, Amodimethicone, Trimethylsilylamodimethicone, Cyclopentasiloxane, Dimethiconol.

בפעם הבאה שתרצי לרכוש מוצר טיפוח או קוסמטיקה וודאי שאין בו את אחד מהמרכיבים המסוכנים שציינתי.

מוצרי טיפוח טבעיים מיוצרים באמצעות מרכיבים טבעיים, כגון שמנים צמחיים, חימרים, שעוות ושמנים אתריים, מה שהופך אותם לאופציה מצוינת עבור אנשים שמחפשים אלטרנטיבה טבעית ובטוחה יותר לקוסמטיקה תעשייתית.

השתמשי בקוסמטיקה מחומרים טבעיים ותחסכי מעצמך שימוש בחומרים רעילים שפוגעים בבריאות שלך.

להרשמה למחזור הקרוב של הקורס להכנת מוצרי טיפוח טבעיים לחצי כאן

קישורים שימושיים:
1. באתרים האלה תוכלו לחפש את המוצר שאתם משתמשים בו ולוודא שהמוצר מכיל חומרים בטוחים https://www.ewg.org/skindeep/#.WvcK2dMvzBI

https://www.safecosmetics.org/chemicals/

2. קרן הבריאות של ניו יורק - New York Health Foundation


שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →


אין תגובות

השאר תגובה

שים לב, תגובות חייבות להיות מאושרות לפני שיפורסמו.