גרה בחולון? מפרגנת לך משלוח חינם בחולון בלבד בהזמנות מעל 100 ש"ח - בהזמנה יש לבחור איסוף עצמית

6 סיבות אקולוגויות להשתמש בסבון מוצק טבעי

פורסם ע"י Sharona Rapaport בתאריך


המודעות הגוברת למצבו של כדור הארץ ולאקולוגיה בכלל מעוררת דיונים לגבי האופן שבו אנו צריכים לנהוג בסביבה.

הפגנות מחאת האקלים סחפו בשנה האחרונה מיליונים ברחבי העולם, כ-5,225 אירועי מחאה מתקיימים בכ-185 מדינות על פני 7 יבשות, תחת המסר "הבית שלנו עולה באש, דורשים צדק אקלימי עבור כולם".
טכנולוגיה, תעשית המזון, תיעוש, תעשית הביגוד, שימוש מסיבי בפלסטיק חד פעמי, ושאר תהליכים שפקדו אותנו במאות האחרונות, הובילו לשינוי משמעותי בדפוסים הטבעיים ששלטו בכדור הארץ
סבון טבעי אקולוגי טבעוני להכין בבית
הדיונים סביב הנושאים האלו מעוררים בי את התהייה כיצד היה נראה העולם שלנו אם היינו קרובים יותר למצב הטבעי שלו.

אחת הסיבות העיקריות בגללן אני מכינה, משתמשת ומלמדת להכין סבונים מוצקים בבית, היא שמירה על כדור הארץ, שימוש בחומרים מהטבע שבריאים לנו וגם לסביבה והמנעות מאריזות פלסטיק מזהמות, כי מה יותר אקולוגי מלהכין את הסבונים שלכם בעצמכם מחומרי גלם טבעיים שרובם מיוצרים בתוצרת מקומית?

כשמדובר בשמירה על איכות בסביבה, מוצרי הטיפוח האישיים שלנו ממלאים תפקיד חשוב. הסבונים, האיפור המסחרי והקוסמטיקה בה אנו משתמשים מדי יום עשויים לזהם את הסביבה בכימיקלים מזיקים ולפגוע בגופנו.


1. המנעות משימוש באריזות פלסטיק 
ההערכה היא שעד שנת 2050 תהיה חתיכת פלסטיק אחת לכל דג באוקיאנוס. זה מאוד מדאיג! מרבית הסבונים התעשיתיים הגדולים מגיעים בבקבוקי פלסטיק.

על ידי שימוש בסבון בעבודת יד שמכינים בבית, המיוצר בדרך כלל כמוצק, ימנע יצור בקבוקי פלסטיק. זה אולי לא נראה הרבה, אבל לאורך כמה דורות בשימוש ביתי זה יכול להיות צעד משמעותי לקראת צמצום פסולת הפלסטיק ועזרה בפתרון הבעיה הגלובלית של זיהום הפלסטיק.

2. שימוש בשמנים טבעוניים צמחיים
ידעתם שבתעשיית הסבון משתמשים בחומרי גלם מן החי ליצור הסבונים ?

תעשיית הבשר הנה אחת התעשיות הכי מזהמות שיש ולכן חשוב להמנע משימוש במוצרי קוסמטיקה שמכילים חומרים מן החי. לא תמיד ניתן לדעת באילו חומרי גלם השתמשו החברות לייצור הסבונים, מאחר ויש להם שמות רבים.
חפשו את הסימון הטבעוני, אבל הכי בטוח, הכינו סבונים טבעוניים בעצמכם. כך תוכלו להיות בטוחים שהסבון שלכם עשוי משמנים צמחיים בלבד.
vegan friendly eco soap bar
3. סבון טבעי מוצק אינו מכיל טריקלוזן
חומר כימי זה, המצוי לעתים קרובות בסבונים אנטי בקטריאליים מסחריים, מסווג כחומר הדברה על ידי הסוכנות להגנת הסביבה. כל אדם המודע לסביבה מכיר את הנזק שגורמים חומרי הדברה לאדמה, למי התהום ולתוצרת החקלאית. על ידי שימוש והכנת לסבון מוצק טבעי, ניתן למנוע זיהום המים על ידי חומר כימי זה.

4. המרכיבים בסבון הטבעי לא מזהמים את מי שתייה
כאשר משתמשים בכימיקלים מזיקים הם נשטפים בכיור ומגיעים למערכת הביוב ופעמים רבות מדי, הם מגיעים למקורות המים שלנו. על ידי שימוש בסבון טבעי מגיעים במקום זאת חומרים טבעיים שאינם מזיקים לאיכות הסביבה ובני האדם.

5. סבונים מוצקים טבעיים אינם מכילים מיקרופלסטיק
סבונים מסחריים רבים ותחליבי הרחצה מכילים מיקרופלסטיק. חלקי הפלסטיק  האלה משווקים במוצרי פילינג והם גם מגיעים לים, לאגמים ולאוקיינוסים. הם פוגעים בחיי בעלי החיים באוקיאנוס ומשבשים את המגוון הביולוגי הטבעי. הצעת חוק בארה"ב הצליחה לשלול שימוש במיקרו פלסטיק ושימוש בסבון בעבודת יד עוזרת להימנע לחלוטין ממיקרו פלסטיק.

6. סבון מוצק טבעי מתכלה
 כאשר משתמשים בסבון בעבודת יד לא צריך לדאוג לסתימת הביוב בשאריות סבון או חתיכות סבון שאינן בשימוש. מכיוון שהסבונים עשויים מחומרים טבעיים, הם יתפרקו באופן טבעי . באופן זה, סביר להניח כי המצאותם לא תפריע למחזורים האורגניים בטבע.


ולסיכום, ציטוט של הצ'יף סיאטל, על שמו נקראה העיר בצפון מערב ארה"ב:

"בני האדם לא טוו את רשת החיים. אנו רק סיב אחד בתוכה. כל מה שאנו עושים לרשת, אנו עושים לעצמנו. כל הדברים קשורים יחד. כל הדברים מחוברים"

 אם נושא איכות הסביבה חשוב לכם מוזמנים להגיע לאחת הסדנאות להכנת סבונים וללמוד להכין אותם בעצמכם!


שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →


תגובה אחת

  • אני באמת עברתי כבר לפני כמה חודשים לסבונים מוצקים בדיוק בגלל הסיבות האלה. שאפו

    הילה לוי - תלתלים בלוג אופנה ולייף סטייל בתאריך

השאר תגובה

שים לב, תגובות חייבות להיות מאושרות לפני שיפורסמו.