גרה בחולון? מפרגנת לך משלוח חינם בחולון בלבד בהזמנות מעל 100 ש"ח - בהזמנה יש לבחור איסוף עצמית

שמנים אתריים אפקטיביים לטיפול בבעיות השיער והקרקפת

פורסם ע"י Sharona Rapaport בתאריך

שמנים אתריים הם תרכובות טבעיות שעשויות מצמחים, הן ידועות בסגולותיהן הטיפוליות ושימשו במשך מאות שנים ברפואה מסורתית ובטקסי יופי.
אם את סובלת מנשירה, קשקשים או כל בעיה אחרת ואת מחפשת דרך טבעית ויעילה לשפר את בריאות השיער שלך, ממליצה לך לשלב שמנים אתריים בשגרת טיפוח השיער שלך.

בשלוש שנים האחרונות אני חוקרת את נושא השמנים האתריים בהקשר של בריאות הקרקפת והשיער, פיתחתי עשרות פורמולות לשמפו, סרום, מרכך, מסיכות ועוד מוצרים שעוזרים לנשים רבות לשמור על קרקפת בריאה ולהצמיח שיער מלא.

אני רוצה לשתף אותך בכמה תובנות שחקרתי בשנים האחרות וביתרונות הרבים של שימוש בשמנים אתריים לקרקפת ושיער בריא

קודם כל נתחיל מלהבין מהם התופעות שנגרמות לנו ומה הסיבות לכך:

קשקשים

תופעה נפוצה ומטרידה מאוד, גם בתחושת הגרד המציקה וגם בנראות חיצונית של פתיתים לבנים שנופלים על הבגדים.

יש כמה סיבות להופעת קשקשת על הקרקפת, וכמובן רצוי לאבחן אותם לפני בחירת השמנים המתאימים על מנת לדייק את הטיפול בהם, קשקשים בקרקפת הם תופעה נפוצה של דלקת או פטריה על הקרקפת. הנה הסיבות העיקריות להיווצרות קשקשים בקרקפת:

קרקפת יבשה: עלולה להיות סיבה להיווצרות קשקשים. כשעור הקרקפת יבש מדי זה  מפחית את האפשרות שלו להגן על עצמו מפני חיידקים ופטריות שונות, ולכן עלול להיות יותר רגיש להתקפות ולגרד.
רגישות או תגובה אלרגית: תגובה אלרגית למוצרי שמפו, מרכך או מוצרים לשיער,  שמכילים חומרים סינטטיים קשים, עלולה לגרום לגירוד ולהשמיד את השומניות הטבעית של הקרקפת ולגרום להיווצרות קשקשים.
שימוש במוצרי טיפוח שנשארים על השיער: מוצרי טיפוח כמו ג'ל, קרם או ווקס עלולים לגרום לסתימת הנקבוביות ולגרום לצמיחת חיידקים ומיקרובים בקרקפת ולגרד ולפגיעה בעור.
פסוריאזיס: פסוריאזיס הוא מחלת עור כרונית הגורמת לזירוז ייצור תאי העור וגורמת לעור הקרקפת להיות מחוספס וקשה, וגם להיווצרות קשקשים.

    צמיחת שיער איטית ונשירת שיער

    מצב ירוד של הקרקפת עלול לעכב את צמיחת השיער מכיוון שהקרקפת היא הבסיס שממנו צומח שיער. אם הקרקפת אינה בריאה, היא עלולה ליצור סביבה שאינה תורמת לצמיחת שיער.
    כמה גורמים נפוצים שיכולים לתרום לבריאות ירודה של הקרקפת כוללים:

    חסרים תזונתיים: השיער שלך זקוק למגוון של חומרים מזינים כדי לצמוח ולהישאר בריא. מחסור באבות מזון מרכזיים כמו חלבון, ביוטין, ברזל וויטמין D עלול להאט את צמיחת השיער ולהוביל לשיער חלש ודליל יותר.
    יובש: קרקפת יבשה עלולה להוביל לגירוד והתקלפות, שעלולים להפריע לצמיחת שיער חדש. זה יכול גם לגרום לשיער להיות דק ונוטה להישבר.
    דלקת: דלקת בקרקפת יכולה לשבש את מחזור צמיחת השיער הטבעי ולהוביל לצמיחה איטית או להפסקת צמיחה.
    גירוי: גירוי של הקרקפת יכול להיגרם גם על ידי מוצרי שיער קשים או גורמים סביבתיים אחרים. אם הקרקפת מגורה, לשיער יהיה קשה לצמוח כראוי.

    קרקפת שומנית

    בלוטות החלב אחראיות על ייצור הסבום, שהוא שומן טבעי המסייע בשימון והגנה על השיער והקרקפת. אם בלוטות החלב בקרקפת הופכות לפעילות יתר, הן עלולות לייצר יותר סבום מהנדרש, מה שיוביל לקרקפת ושיער שמנוני.

    יש כמה סיבות שיכולות לגרום לייצור עודף של סבום:
    תדירות החפיפה: חפיפת שיער בתדירות גבוהה מדי עלולה להסיר מהקרקפת את השמנים הטבעיים שלה, ולגרום לה לייצר עוד יותר שומן כדי לפצות על היובש.
    מצד שני, אי שטיפת השיער בתדירות מספקת עלולה לאפשר לשמן וללכלוך להצטבר על הקרקפת, ולהוביל לשיער שומני.
    מציאת האיזון הנכון של התדירות לחפיפת השיער יכולה לעזור במניעת שיער שומני.
    שימוש בשמפו מייבש: השמפו התעשייתי הרגיל עשוי מחומרים שמנקים בצורה אגרסיבית ומייבשים את הקרקפת מהשומן הטבעי שלה וגורמים לה לייצר עודף שומן כדי לפצות על היובש שנוצר.
    שינויים הורמונליים: יכולים לגרום לבלוטות החלב לייצר יותר שומן, מה שמוביל לשיער שומני. שינויים הורמונליים מסוימים כמו גיל ההתבגרות, גיל המעבר או הריון הם טבעיים
    שימוש במוצרי שיער באופן שגוי: חלק מהמרכיבים במוצרי השיער כמו מרכך, מסיכה או שמנים לשיער מכילים שמנים כבדים וסיליקונים, בשימוש שלהם ישירות על הקרקפת הם מצפים את השיער והקרקפת, אוטמים אותם בשמן וגורמים לשומניות עודפת.

    לאחר שהבנו מה גורם לנו לכל אותן בעיות בקרקפת ובצמיחת השיער בוא נראה איך ניתן לשפר את בריאות הקרקפת.
    ישנם מספר שמנים אתריים הידועים כיעילים בקידום בריאות השיער והקרקפת. הנה שישה מהשמנים האתריים הטובים ביותר:

    שמן אתרי עץ התה: אנטי פטרייתי ומחטא עוצמתי שיכול לעזור להפחית קשקשים על ידי חיסול הפטריהי שעלולה להוביל להיווצרותם.
    לשמן אתרי עץ התה יש תכונות שיכולות לעזור להפחית דלקת בקרקפת ולקדם קרקפת בריאה. קרקפת בריאה חשובה לקידום צמיחת שיער, מכיוון שהיא מספקת סביבה תומכת לזקיקי השיער.

    שמן אתרי לבנדר: יש לו תכונות אנטי-מיקרוביאליות טבעיות שיכולות לעזור להרגיע את הקרקפת ולהפחית דלקת, מה שיכול כמובן לעזור להפחית את הקשקשים. שמן אתרי לבנדר הוכח כמקדם צמיחת שיער ומפחית נשירת שיער. יש לו תכונות אנטי דלקתיות המסייעות להרגיע את הקרקפת ולהפחית דלקת, שעלולה לעכב את צמיחת השיער.

    שמן אתרי רוזמרין: שימש במשך מאות שנים לטיפול בקשקשים בשל תכונותיו האנטי-פטרייתיות והחיטוי הטבעיות. הוא יכול לעזור להפחית דלקתיות ולהרגיע את הקרקפת, אחד השמנים האתריים היעילים ביותר לקידום צמיחת שיער. הוא עוזר להגביר את זרימת הדם בקרקפת, מה שממריץ את זקיקי השיער ומקדם צמיחת שיער.

    שמן אתרי מנטה: בעל השפעה מקררת על הקרקפת, מה שיכול לעזור להרגיע גירוד ולהפחית דלקתיות, יש לו גם תכונות אנטי-מיקרוביאליות שיכולות לעזור להילחם בחיידקים הגורמים לקשקשים. 
    יש לו אפקט מקרר על הקרקפת, שיכול לעזור להגביר את זרימת הדם ולהמריץ את צמיחת השיער.
    יש לו גם תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי פטרייתיות, שיכולות לסייע בהפחתת דלקת בקרקפת ולקדם קרקפת בריאה.

    שמן אתרי עשב לימון: בעל תכונות אנטי פטרייתיות ואנטי מיקרוביאליות טבעיות שיכולות לעזור להפחית קשקשים על ידי חיסול השמרים והחיידקים שעלולים להוביל להיווצרותם. מה שיכול גם לעזור להרגיע את הקרקפת וגם להפחית את הדלקת.

    שמן אתרי ארז: הוכח כמקדם צמיחת שיער ומפחית נשירת שיער. הוא עוזר להגביר את זרימת הדם לקרקפת ולעורר זקיקי שיער, מה שיכול להוביל לצמיחת שיער חזק ובריא יותר.

    בקורס הקרוב להכנת מוצרי טיפוח נכין את כל מוצרי הטיפוח הטבעיים כדי שגם לך יהיה שיער בריא ומלא.
    רוצה לדעת מה לומדים בקורס? כנסי לקישור הזה 

    רוצה כבר עכשיו להתחיל את הדרך שלך לשיפור בריאות השיער? 
    מוזמנת להנות מפורמולה נפלאה לשמן עיסוי לקרקפת:

    5 מ"ל שמן ארגן

    5 מ"ל שמן קיק

    10 מ"ל שמן שומשום

    10 מ"ל שמן חוחובה

    15 טיפות שמנים אתריים לבחירתך

    3 טיפות ויטמין E

    הוראות שימוש:

    1.  מרחי את הסרום על הקרקפת באופן שווה
    2.  עסי בעזרת קצות האצבעות או עם מברשת עיסוי יעודית
    3. המתיני בין שעה לשעתיים ושטפי היטב עם שמפו טבעי

    שמנים אתריים הם תוספת יעילה ואפקטיבית לשגרת הבריאות שלך בשימוש בטוח ונכון.

    הכירי את השמנים ואת הוראות השימוש שלהם ותהני משיפור בבריאות השיער ובהרגשה הכללית שלך.

    במידה ואת לא מכירה את ההתוויות הרפואיות של השמנים האתריים, או לא בטוחה אם מותר לך להשתמש בהם, כנסי לקרוא את המאמר הזה.


    שתף את הפוסט



    ← הפוסט הקודם הפוסט הבא →


    אין תגובות

    השאר תגובה

    שים לב, תגובות חייבות להיות מאושרות לפני שיפורסמו.