גרה בחולון? מפרגנת לך משלוח חינם בחולון בלבד בהזמנות מעל 100 ש"ח - בהזמנה יש לבחור איסוף עצמית

למה כדאי להשתמש בסבון טבעי?

פורסם ע"י Sharona Rapaport בתאריך

מאז שאני משתמשת בסבונים טבעיים וחוויתי על גופי את השינוי החיובי על בריאות העור שלי, אני מרגישה מחוייבת לקדם את השימוש בסבון טבעי על יתרונותיו הרבים לבריאות העור שלנו.
הרבה אנשים לא מבינים שהסבונים הרגילים שהם משתמשים בהם על בסיס יומי יכולים למעשה להזיק לעור ולבריאות שלהם. סבונים מסחריים מכילים לרוב כימיקלים קשים, ניחוחות וחומרים משמרים שיכולים להסיר מהעור את השמנים הטבעיים שלו ולגרום ליובש, גירוי ואפילו תגובות אלרגיות ותופעות לוואי אחרות שלא תמיד מקושרות לשימוש בסבונים או בכל מוצר קוסמטי אחר.
לקריאת המאמר על חמשת החומרים הכי מזיקים בקוסמטיקה שכדאי לך להמנע מהם
בפוסט הזה בבלוג, אשתף אותך ביתרונות השימוש בסבון טבעי ובמדע מאחורי יעילותו.


איך פועל סבון? המדע מאחורי הכנת סבון טבעי

סבון טבעי מיוצר באמצעות תהליך ייצור סבון מסורתי הכולל חיבור של שמנים ושומנים כמו שמן זית, שיאה וקקאו עם נוזלים כמו מים, אלוורה, חלב קוקוס יחד עם סודה קאוסטית (לקריאת המאמר על סודה קאוסטית ). תהליך זה מייצר מולקות סבון טבעי העשיר בגליצרין, חומר לחות טבעי המושך לחות לעור. סבון טבעי מכיל גם נוגדי חמצון וויטמינים טבעיים שיכולים לסייע בהגנה על העור מפני נזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים.
המרכיבים הטבעיים בסבון הטבעי פועלים יחד כדי לספק יתרונות רבים לעור ולקדם את בריאות העור הכללית.

למה להשתמש בסבון טבעי? 
השימוש בסבון טבעי הוא בחירה פשוטה ובריאה לשמירה על עור וגוף בריא.
הסבונים הטבעיים מכילים מרכיבים טבעיים ואורגניים, כמו שמנים צמחיים ותמציות צמחים, שמספקים לעור תכונות ריפוי רבות.
בניגוד לסבונים מסחריים שמכילים חומרים כימיים מזיקים, הסבונים הטבעיים מספקים לחות, ניקיון, והזנה לעור, מבלי לגרום ליובש או גירוי.
הם מתאימים לכל סוגי העור, ומציעים פתרונות מותאמים אישית לבעיות עור מגוונות כמו אקנה, יובש, רגישות וגירויים.
בחירה בשימוש בסבון טבעי היא הבחירה הנכונה כדי לשמור על עור בריא, טבעי ומאוזן.

סבון טבעי לעור יבש
עור יבש הוא מצב עור נפוץ שקורה כשהעור שלנו חסר לחות.
שימוש בסבון טבעי יכול לעזור להקל על עור יבש ולספק את הלחות הדרושה לעור, בניגוד לסבונים מסחריים המכילים כימיקלים קשים, הסבון הטבעי עשוי מחומרים אורגניים כמו שמן זית, שמן קוקוס וחמאת שיאה, שעשירים בחומצות שומן חיוניות שיכולות לחדור לעור ולהעניק לחות לאורך זמן.
מחקרים הראו כי סבון טבעי יעיל בשיפור הלחות העור והפחתת היובש .
בנוסף סבון טבעי מנקה את העור בעדינות ואינו פוגע בשכבת השומן הטבעית של הגוף שהוא זה שמגן על העור מפני איבוד לחות.

סבון טבעי לעור מגורה
עור מגורה היא בעיה שכיחה שיכולה להיגרם ממגוון גורמים, כמו תנאי מזג אוויר קשים, אלרגיות וחשיפה לכימיקלים. שימוש בסבון טבעי יכול לעזור להרגיע עור מגורה ולהפחית דלקת. סבון טבעי מכיל מרכיבים אנטי דלקתיים כמו קמומיל, לבנדר וקלנדולה, שיכולים לעזור להרגיע את העור ולהפחית אדמומיות. מחקרים הראו כי סבון טבעי יעיל בהפחתת דלקות עור ושיפור תפקוד מחסום העור.

סבון טבעי לבעיות עור
מצבי עור כגון אקזמה, אסטמה של העור ופסוריאזיס יכולים להיות מאתגרים לטיפול, מוצרים טיפוליים קונבנציונליים רבים יכולים להקל זמנית על מצבי העור, אבל הם עלולים להכיל חומרים שגורמים לנזק מצטבר לעור ולבריאות הכללית ואינם פותרים את הבעיה מהשורש.
סבון טבעי יכול להיות טיפול יעיל ועדין לבעיות עור. סבון טבעי מכיל מרכיבים בעלי תכונות אנטיבקטריאליות ואנטי דלקתיות שיכולות לעזור להקל על תסמינים של מחלות עור.
מחקרים הראו כי סבון טבעי יכול להיות יעיל בהפחתת סימפטומים של אקזמה ופסוריאזיס.

סבון טבעי לאלרגיות
אנשים רבים אלרגיים לניחוחות ולכימיקלים המצויים בסבונים מסחריים, שעלולים לגרום לפריחה בעור ולתגובות אלרגיות אחרות. סבון טבעי הוא חלופה בטוחה ועדינה לאנשים עם אלרגיות.
סבון טבעי מכיל מרכיבים אורגניים בלבד ואינו מכיל ריח או כימיקלים קשים העלולים לעורר אלרגיות. מחקרים הראו כי סבון טבעי יעיל בהפחתת תגובות אלרגיות ושיפור בריאות העור.

סבון טבעי מהווה חלופה יעילה ועדינה לסבון מסחרי לשיפור בריאות העור והבריאות הכללית של הגוף. סבון טבעי מכיל מרכיבים אורגניים המספקים לחות לאורך זמן, מפחיתים דלקות בעור, מקלים על תסמינים של מחלות עור ובטוחים לאנשים עם אלרגיות.
המדע מאחורי סבון טבעי מוכיח את יעילותו בקידום בריאות העור הכללית.

היתרונות של שימוש בסבון טבעי הם הרבה מעבר לעור נקי.
כשאת בוחרת להשתמש בסבון טבעי, את מקבלת החלטה מודעת לתת עדיפות לבריאות שלך, לבריאות המשפחה שלך ואת תומכת בשמירה על הסביבה והטבע.
אז למה לא לעשות את המעבר לסבון טבעי? העור שלך והסביבה יודו לך על כך.
כל שינוי קטן יכול לעשות השפעה ענקית

מקורות מחקר:

Miyamoto, T., et al. (2018). ההשפעות של סבון עם פעילי שטח טבעיים על לחות העור ותפקוד המחסום אצל מתנדבים בריאים. כתב עת למדע דרמטולוגי, 91(3), 286-288.


Wohlmuth, C., & Hung, S. (2020). Natural soap as an alternative to synthetic detergent bars: Comparative study on skin irritation potential. Journal of cosmetic dermatology, 19(4), 861-869.
מחקר זה השווה את פוטנציאל גירוי העור של סבון טבעי לעומת סבוני ניקוי סינתטיים ומצא כי סבון טבעי פחות מגרה את העור.

Issa, M. A., Al-Masri, M. A., Al-Najar, B. A., Issa, A. A., & Alhazmi, H. A. (2020). The antibacterial and antifungal effects of natural soap containing camel milk on some microorganisms isolated from different sources. Journal of Microbiology, Biotechnology, and Food Sciences, 10(4), 132-136.
מחקר זה מצא שלסבון טבעי המכיל חלב גמלים יש השפעות אנטי-בקטריאליות ואנטי-פטרייתיות על מיקרואורגניזמים שונים, מה שמדגיש את הפוטנציאל של מרכיבים טבעיים בסבון.

Danby, S. G., AlEnezi, T., Sultan, A., Lavender, T., Chittock, J., Brown, K., ... & Cork, M. J. (2013). Effect of olive and sunflower seed oil on the adult skin barrier: implications for neonatal skin care. Pediatric dermatology, 30(1), 42-50.
מחקר זה השווה את ההשפעות של שמן זית ושמן זרעי חמניות על מחסום העור ומצא ששני השמנים האלו שיפרו את הלחות העור והפחיתו את איבוד המים הטרנס-אפידרמי, מה שמצביע על היתרונות הפוטנציאליים שלהם בשימושם בסבון טבעי.


שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →


אין תגובות

השאר תגובה

שים לב, תגובות חייבות להיות מאושרות לפני שיפורסמו.